Regulamin ogólny

Igrzyska Dzieci
     Aktualności      Regulamin ogólny      Kalendarz      Badminton      Koszykówka      Lekka atletyka      Piłka ręczna      Piłka siatkowa      Piłka nożna      Szachy      Unihokej      Tenis stołowy      Klasyfikacja      Pliki
Igrzyska Młodzieży Szkolnej
     Aktualności      Regulamin ogólny      Kalendarz      Badminton      Koszykówka      Lekka atletyka      Piłka ręczna      Piłka siatkowa      Piłka nożna      Szachy      Unihokej      Tenis stołowy      Klasyfikacja      Pliki
Licealiada
     Aktualności      Regulamin ogólny      Kalendarz      Badminton      Koszykówka      Lekka atletyka      Piłka ręczna      Piłka siatkowa      Piłka nożna      Szachy      Unihokej      Tenis stołowy      Klasyfikacja      Pliki

Regulamin Miejskich Igrzysk Młodzieży Szkolnej 2018/2019

I. Cele i zadania.
  1. Organizacja całorocznego cyklu imprez sportowych dla szkół wszystkich typów na terenie miasta Zielona Góra.
  2. Stworzenie warunków jak największej liczbie uczniów do uczestnictwa w zawodach sportowych w wybranej dyscyplinie sportu.
  3. Wyłonienie w poszczególnych dyscyplinach sportu i w klasyfikacji ogólnej najlepszych szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych.
  4. Promocja zdrowego stylu życia.
II. Organizatorzy
  1. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji.
  2. Urząd Miasta Zielona Góra
III. Uczestnictwo
  1. Uczestnikami zawodów mogą być:
  • Turniej Mikołajkowy oraz Turniej z okazji Dnia Dziecka - dzieci ur. w roku 2009 i młodsze
  • MIMS - Szkoły podstawowe – Igrzyska Dzieci rocznik 2006 i młodsi
  • MIMS – Szkoły Podstawowe + Gimnazja – Igrzyska Młodzieży Szkolnej roczniki 2003-2005
  • MIMS - Szkoły Ponadgimnazjalne – Licealiada rocznik 1999 i młodsi
  1. We wszystkich zawodach drużynowych zespół składa się z uczniów jednej szkoły. W ramach Miejskich Igrzysk Młodzieży Szkolnej szkoła ma prawo wystawić wyłącznie 1 zespół w danej dyscyplinie.
  2. Szczegółowe zasady uczestnictwa w poszczególnych dyscyplinach określają regulaminy tych zawodów opracowane przez koordynatorów.
  3. Zgłoszenia do zawodów należy przesyłać na adres : rozgrywki@mosir.zgora.pl zgodnie z otrzymaną informacją od MOSiR Zielona Góra.
  4. Szkoła, które zakwalifikuje się do zawodów Lubuskiej Olimpiady Młodzieży, których organizatorem jest SZS Ziemia Lubuska, zobowiązana jest do zainteresowania się dalszym przebiegiem współzawodnictwa. MOSiR zapewnia transport na zawody, na podstawie pisma z zainteresowanej Szkoły wystosowanego do MOSiR z podaniem daty, godziny i miejsca zawodów LOM, co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem zawodów. Brak zamówienia na transport skutkować będzie wyjazdem na zawody we własnym zakresie. MOSiR w tym przypadku może zwrócić koszty przejazdu na podstawie biletów od przewoźników transportu autobusowego lub kolejowego.
IV. Sposób przeprowadzania zawodów
  1. System rozgrywania zawodów w ramach Miejskich Igrzysk Młodzieży Szkolnej został ustalony przez organizatora po zasięgnięciu opinii koordynatorów, odrębnie dla każdej dyscypliny. W grach zespołowych zeszłoroczni finaliści zostaną rozstawieni (jeżeli potwierdzą swój udział), natomiast pozostali uczestnicy dolosowani zostaną podczas spotkania organizacyjnego w obecności przybyłych nauczycieli wychowania fizycznego.
  2. Wszystkie zawody sportowe prowadzone będą zgodnie z regulaminami Igrzysk. Przyjęte przepisy obowiązywać będą do końca całego systemu rozgrywek.
  3. Wszystkie rozgrywki kończą się finałami Miasta Zielona Góra.
V. Sprawy organizacyjne.
  1. Organizator rozgrywek odpowiedzialny jest za terminowe i techniczne przygotowanie imprezy (sala, boisko, szatnie, protokoły, obsługa sędziowska, obsługa medyczna itp.).
  2. W przypadku nie stawienia się w wyznaczonym terminie zespołu bez uprzedniego powiadomienia (na min. 7 dni przed wyznaczonym terminem):
  • z klasyfikacji końcowej zostanie odjętych 10 pkt.
  1. Planowane zawody muszą odbywać się zgodnie z terminarzem. Zmiany terminu na wniosek zainteresowanej strony może dokonać wyłącznie organizator.
  2. Organizator zawodów nie ponosi odpowiedzialności za mienie pozostawione w szatniach lub przebieralniach.
  3. Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatora.
VI. Sędziowanie
  1. We wszystkich zawodach międzyszkolnych funkcje sędziów głównych pełnią osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje, sędziowie związków sportowych.
  2. Jeżeli pomimo starań organizatora, potwierdzonych odpowiednim pismem, nie uda się zapewnić sędziego z kwalifikacjami, zawody może prowadzić osoba trzecia np. nauczyciel w-f.
VII. Protesty i odwołania
  1. Każdy uczestnik zawodów ma prawo składać protest dotyczący spraw formalno-organizacyjnych w ciągu 3 dni od jej zakończenia.
  2. Organizator zawodów nie będzie rozpatrywał protestów w sprawie tzw. nieobiektywnego sędziowania. Zgodnie z przepisami związków sportowych decyzje sędziowskie są ostateczne i nie mogą być przez nikogo zmieniane.
  3. Skład komisji odwoławczej:
  • Zespół odpowiedzialny za organizację rozgrywek szkolnych z ramienia Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji
  • Koordynator dyscypliny, której dotyczy protest.
  1. Od decyzji komisji odwoławczej nie ma odwołania.
VIII. Finansowanie
  1. Wszystkie wydatki związane z organizacją Miejskich Igrzysk Młodzieży Szkolnej pokrywa MOSiR.
  2. Organizatorzy pokrywają również koszty obsługi sędziowskiej oraz opieki medycznej.
IX. Nagrody
  1. Zawodnicy - reprezentanci 3 najlepszych szkół w danej dyscyplinie otrzymają pamiątkowe medale.
X. Zasady punktacji i współzawodnictwo sportowe
  1. Prowadzone będzie współzawodnictwo sportowe, mające na celu zachęcić do powszechnego udziału w rozgrywkach sportowych.
  2. W ramach współzawodnictwa prowadzona będzie klasyfikacja ogólna szkół:
  • w grupie szkół podstawowych – Igrzyska Dzieci
  • w grupie szkół podstawowych + gimnazja/III klasy/ - Igrzyska Młodzieży Szkolnej
  • w grupie szkół ponadgimnazjalnych - Licealiada
Podczas zakończenia sportowego roku szkolnego najlepsze szkoły otrzymają dyplomy oraz certyfikaty na zakup sprzętu sportowego ogólnodostępnego dla uczniów szkoły.
  1. Klasyfikacja końcowa  szkół podstawowych, szkół podstawowych + gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych ustalona zostanie na podstawie 10 najlepszych wyników, osiągniętych przez szkołę.Do klasyfikacji końcowej brane będą maksymalnie 4 wyniki z lekkiej atletyki. Z klasyfikacji końcowej zostanie odjętych 10 pkt. za nie stawienie się w wyznaczonym terminie zespołu na zawody bez uprzedniego powiadomienia.
  2. Skala punktowa dla wszystkich dyscyplin:
MiejsceSzkoły podstawoweSzkoły Podstawowe i GimnazjaSzkoły ponadgimnazjalne
124 pkt.29 pkt.16 pkt.
221 pkt.26 pkt.13 pkt.
319 pkt.24 pkt.11 pkt.
418 pkt.23 pkt.10 pkt.
517 pkt.22 pkt.9 pkt.
616 pkt.21 pkt.8 pkt.
715 pkt.20 pkt.7 pkt.
814 pkt.19 pkt.6 pkt.
913 pkt.18 pkt.5 pkt.
1012 pkt.17 pkt.4 pkt.
1111 pkt.16 pkt.3 pkt.
1210 pkt.15 pkt.2 pkt.
139 pkt.14 pkt.1 pkt.
148 pkt.13 pkt. 
147 pkt.12 pkt. 
156 pkt.11 pkt. 
175 pkt.10 pkt. 
184 pkt.9 pkt. 
193 pkt.8 pkt. 
202 pkt.7 pkt. 
211 pkt6 pkt. 
22 5 pkt. 
23 4 pkt. 
24 3 pkt. 
25 2 pkt. 
26 1 pkt. 


Szkoła może wystąpić w dowolnej liczbie dyscyplin.
W przypadku jednakowej ilości zdobytych punktów o miejscu szkoły zadecyduje:
  • ilość pierwszych miejsc, ilość drugich miejsc i kolejnych
  • suma wszystkich zdobytych punktów
XI. Sprawozdawczość
  1. Do 3 dni po zakończeniu imprezy koordynator zobowiązany jest dostarczyć do siedziby organizatora komplet czytelnie wypełnionych protokołów zawodów. Tylko i wyłącznie taki dokument jest podstawą weryfikacji i klasyfikacji.
  2. Organizator na podstawie otrzymywanych dokumentów opracowywać będzie komunikaty końcowe zawodów, które dostępne będą w naszej siedzibie oraz na stronie internetowej http://www.mosir.zgora.pl