Regulamin Miejskich Igrzysk Młodzieży Szkolnej 2024/25
I. Cele i zadania.
- Organizacja całorocznego cyklu imprez sportowych dla szkół wszystkich typów na terenie miasta Zielona Góra.
- Stworzenie warunków jak największej liczbie uczniów do uczestnictwa w zawodach sportowych w wybranej dyscyplinie sportu.
- Wyłonienie w poszczególnych dyscyplinach sportu i w klasyfikacji ogólnej najlepszych szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych.
- Promocja zdrowego stylu życia.
- Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji.
- Urząd Miasta Zielona Góra
- Uczestnikami zawodów mogą być:
- Igrzyska Dzieci - Szkoły Podstawowe - rocznik 2012 i młodsi
- Igrzyska Młodzieży Szkolnej – Szkoły Podstawowe - rocznik 2010 i młodsi
- Licealiada - Szkoły Ponadpodstawowe - rocznik 2005 i młodsi
- We wszystkich zawodach drużynowych zespół składa się z uczniów jednej szkoły. W ramach Miejskich Igrzysk Młodzieży Szkolnej szkoła ma prawo wystawić wyłącznie 1 zespół w danej dyscyplinie.
- Szczegółowe zasady uczestnictwa w poszczególnych dyscyplinach określają regulaminy tych zawodów opracowane przez koordynatorów.
- Zgłoszenia do zawodów należy przesyłać na adres: h.wieckowski@mosir.zgora.pl zgodnie z otrzymaną informacją od MOSiR Zielona Góra.
- Szkoła, która zakwalifikuje się do zawodów Lubuskiej Olimpiady Młodzieży, których organizatorem jest SZS Ziemia Lubuska, zobowiązana jest do zainteresowania się dalszym przebiegiem współzawodnictwa. MOSiR zapewnia transport na zawody, na podstawie pisma z zainteresowanej szkoły wystosowanego do MOSiR z podaniem daty, godziny i miejsca zawodów LOM, co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem zawodów. Brak zamówienia na transport skutkować będzie wyjazdem na zawody we własnym zakresie. MOSiR w tym przypadku może zwrócić koszty przejazdu na podstawie biletów od przewoźników transportu autobusowego lub kolejowego.
- System rozgrywania zawodów w ramach Miejskich Igrzysk Młodzieży Szkolnej został ustalony przez organizatora po zasięgnięciu opinii koordynatorów, odrębnie dla każdej dyscypliny. W grach zespołowych zeszłoroczni finaliści zostaną rozstawieni (jeżeli potwierdzą swój udział), natomiast pozostali uczestnicy dolosowani zostaną bezpośrednio przed zawodami w dniu turnieju.
- Wszystkie zawody sportowe prowadzone będą zgodnie z regulaminami igrzysk. Przyjęte przepisy obowiązywać będą do końca całego systemu rozgrywek.
- Wszystkie rozgrywki kończą się finałami Miasta Zielona Góra.
- Organizator rozgrywek odpowiedzialny jest za terminowe i techniczne przygotowanie imprezy (sala, boisko, szatnie, protokoły, obsługa sędziowska, obsługa medyczna itp.).
- Planowane zawody muszą odbywać się zgodnie z terminarzem. Zmiany terminu na wniosek zainteresowanej strony może dokonać wyłącznie organizator.
- Organizator zawodów nie ponosi odpowiedzialności za mienie pozostawione w szatniach lub przebieralniach.
- Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatora.
- Każdy uczestnik zawodów ma prawo składać protest dotyczący spraw formalno-organizacyjnych w ciągu 3 dni od jej zakończenia.
- Organizator zawodów nie będzie rozpatrywał protestów w sprawie tzw. nieobiektywnego sędziowania. Zgodnie z przepisami związków sportowych decyzje sędziowskie są ostateczne i nie mogą być przez nikogo zmieniane.
- Skład komisji odwoławczej:
- Zespół odpowiedzialny za organizację rozgrywek szkolnych z ramienia Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji
- Koordynator dyscypliny, której dotyczy protest.
- Od decyzji komisji odwoławczej nie ma odwołania.
- Wszystkie wydatki związane z organizacją Miejskich Igrzysk Młodzieży Szkolnej pokrywa MOSiR.
- Zawodnicy - reprezentanci 3 najlepszych szkół w danej dyscyplinie otrzymają pamiątkowe medale i dyplomy.
- Prowadzone będzie współzawodnictwo sportowe, mające na celu zachęcić do powszechnego udziału w rozgrywkach sportowych.
- W ramach współzawodnictwa prowadzona będzie klasyfikacja szkół na podstawie zdobytych punktów w rozgrywkach:
- w grupie szkół podstawowych – Igrzyska Dzieci
- w grupie szkół podstawowych - Igrzyska Młodzieży Szkolnej
- w grupie szkół ponadpodstawowych – Licealiada
- Klasyfikacja punktowa – tabela przyznawania punktów.
Miejsce | Szkoły podstawowe | Szkoły ponadpodstawowe |
1. | 24 pkt. | 16 pkt. |
2. | 21 pkt. | 13 pkt. |
3. | 19 pkt. | 11 pkt. |
4. | 18 pkt. | 10 pkt. |
5. | 17 pkt. | 9 pkt. |
6. | 16 pkt. | 8 pkt. |
7. | 15 pkt. | 7 pkt. |
8. | 14 pkt. | 6 pkt. |
9. | 13 pkt. | 5 pkt. |
10. | 12 pkt. | 4 pkt. |
11. | 11 pkt. | 3 pkt. |
12. | 10 pkt. | 2 pkt. |
13. | 9 pkt. | 1 pkt |
14. | 8 pkt. | |
14. | 7 pkt. | |
15. | 6 pkt. | |
17. | 5 pkt. | |
18. | 4 pkt. | |
19. | 3 pkt. | |
20. | 2 pkt. | |
21. | 1 pkt |
- Na stronie MOSiR w tabeli wyników zamieszczane będą rezultaty osiągane przez zielonogórskie szkoły w poszczególnych zawodach.
- Szkoła może wystąpić w dowolnej liczbie dyscyplin.
- Do 3 dni po zakończeniu imprezy koordynator zobowiązany jest dostarczyć do siedziby organizatora komplet czytelnie wypełnionych protokołów zawodów. Tylko i wyłącznie taki dokument jest podstawą weryfikacji i klasyfikacji.
- Organizator na podstawie otrzymywanych dokumentów opracowywać będzie komunikaty końcowe zawodów, które dostępne będą w naszej siedzibie oraz na stronie internetowej http://www.mosir.zgora.pl